miércoles, 7 de marzo de 2007

La V verda: un cinturó verd per a Reus


ICV-EUiA proposa la creació d'una V verda que delimiti el conttinu urbà a Reus. Es tracta d'una proposta programàtica que suposarà un cinturó verd amb una superfície de més de 300 ha. Aquesta V verda marcàrà el límit de terme dins el nostre model de ciutat compacta. Podria albergar un parc eòlic urbà amb diferents generadors a l'alçada del Roquís com a aposta per les energies renovables. La proposta d'anella verda suposaria un corredor ecològic de protecció del paisatge, la flora i fauna local i la configuració d'un paisatge típicament mediterrani. Una V verda per passejar, anar en bici, caminar i fer esport. Mentre d'altres alimenten polèmiques nosaltres fem propostes

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Aquesta és una proposta elemental i atractiva des del punt de vista més bàsic del planejament urbanístic i territorial per una ciutat com és Reus.

A més de ser un espai de lleure pot constituir la transició entre la ciutat "a finalitzar" (junt amb les variants) i la resta del territori.

Anónimo dijo...

En referència al primer comentari m'agrada comprovar que la consideris atractiva i útil. Amb la V verda que en un futur pot acabar essent una anella verda que encercli Reus, volem visibilitzar la fi del model de la ciutat jardí (la caseta i l'adossat). No ens podem permetre consumir tant de territori amb poca densitat. Nosaltres apostem per compactar la ciutat i la V verda ens hi pot ajudar.
També pensem que en aquestes 300 ha de V verda hi cap un parc eòlic urbà d'uns 3 o 4 aerogeneradors. Comptant que cadascun podria generar l'electricitat equivalent al consum de 1900 habitatges, seria una manera sostenible de plantejar respostes energètiques eficients. I per últim; apostem pel manteniment del traçat actual del tren. Hi ha opcions que defensen treure la línia del tren i allunyar-la del nucli urbà, nosaltres per soterrar alguns trams i en tot cas potenciar el tren. En quin món viuen el què s'hi oposen? Precisament a tot Europa s'aposta per què el tren estigui aprop de les grans ciutats. Nosaltres no ens podem imaginar el Tecnoparc sense un baixador de tren a Bellisens. Per tant tren, autobus, bicicleta i desplaçaments a peu han de significar l'inici de la fi de l'imperi del cotxe. Gràcies pels teus comentaris. Ernest París