jueves, 5 de julio de 2007

Un regidor gaudint de la festa o la qüestió dels balcons

Sembla ser que hi ha algú que no li ha agradat la meva presència al balcó de l'Ajuntament durant la diada de Sant Pere.
Per a aquells interessats a conèixer que vaig fer per Sant Pere a la tarda els diré que.

- mentre es celebrava la missa a la prioral, i molts companys meus de consistori hi assistien (la qual cosa respecto moltíssim), jo com a persona laica i agnòstica, era jugant un partit de futbol a la plaça del Baluard amb quitxalla.

- mentre es celebrava la processó i bona part del consistori desfilava en processó darrere de Sant Pere, jo era present al balcó de l'Ajuntament com a representant de la voluntat popular gaudint de la festa major que és la festa de tots.

- mentre va arribar el consistori a la plaça Mercadal, vaig baixar a peu de carrer a rebre i saludar els diferents regidores i regidors.

- quan va marxar altre cop la processó cap a Sant Pere, em vaig quedar a peu de plaça saludant diverses persones, entre elles els agents de la guardia urbana que vàren custodiar la tronada i que havien estat moltes hores a peu de plaça vigilant que ningú passés el cordó de seguretat de la tronada.

I que finalment en arribar la corporació de nou al consistori vaig assistir amb tots ells a l'espectacle del fi de festa de foc protagonitzat pels diables.


I per últim dir, que així penso seguir fent-ho en els anys successius. Que maca és la festa major de la meva ciutat...

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Molt bé, per tindre opinió pròpia, i no afegir-se al que fan la resta de regidors, de continuar amb les tradicions, encara que no es comparteixin. Cal ser consequents.
També us tinc que dir que ja us vam veure quan a la una de la nit de la revetlla, anaveu amb altres regidors i Alcalde i senyora del alcalde a donar una volta, després d'un bon sopar, se suposa.
Que no pensem que no estigui be, compartir la festa amb els sopars "de feina".
Però que també pensem que es continuar amb el mateix que s'ha fet sempre.

Anónimo dijo...

El darrer correfoc de Misericòrdia t'he vist m'imagino que amb la filla gaudint al mig de la festa. Encara que pugui semblar una tonteria, és molt d'agrair aquesta voluntat de participació i no convertir la Festa Major en una excusa per àpats i més apats com fan altres.