miércoles, 24 de octubre de 2007

Des de l'andana


La victòria del tren de la minoria versus el de la majoria. Aquest ha estat el resultat del veritable via crucis que pateixen els usuaris del tren convencional des de fa uns mesos a Catalunya. I és que per obra i desgràcia de la línia d’alta velocitat, els incidents i retards són el pa de cada dia entre els que han triat el transport ferroviari com a opció.
Els usuaris del tren de les nostres comarques encara ho tenim més complicat. A la situació actual cal sumar-hi problemàtiques històriques que arrossega el servei ferroviari del nostre territori: insuficients freqüències horàries, combois obsolets, polítiques tarifàries incongruents i pèssim servei en algunes estacions de la xarxa,…I això es nota també en les mesures adoptades aquests dies per pal·liar els efectes de la situació. Els usuaris dels Regionals no veurem descomptat ni un cèntim en el nostre bitllet, malgrat patir les conseqüències d’igual manera.
Des del meu punt de vista, la lliçó a extreure és que cal canviar el xip de manera urgent. Abandonar els projectes faraònics com el TGV i apostar per invertir en accions de quotidianietat. Si ara fa uns anys, s’hagués decidit invertir fermament en el tren de cada dia -i no en el de la minoria- els Regionals i els rodalies serien l’eix vertebral d’una nova manera de moure’ns pel nostre territori. I no estaríem condemnats a parlar d’ell dia rera dia com el germanet pobre que només té problemes i que no aporta cap solució.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Si, molt be, aixo ho diem molta gent, que tos els diners els gasten amb el tren AVE i els altres no. Pero cap politic hi fa res. els d'Esquerra tenen un senador de Riudoms, que la seva unica tasca al Senat es fer preguntes sobre el tren que va de Reus a Saragossa. Pero no demana que les RODALIES de Barcelona arribin fins Reus, passant per Tarragona. Jo l'hi he escrit moltes vegades, i ni tant sols contesta... A veure si els d'ICV moveu el tema de millorar els trens de Rodalies, per Reus.

Anónimo dijo...

Parlant de trens i mobilitat.... vull aprofitar per demanar que a REUS es facin mes aparcaments per MOTOS. Tot sovint costa poder aparcar la moto, en els llocs destinats a fer-ho. Potenciar els desplaçaments urbans en Bici i Moto, pot ajudar a reduir embussos i contaminació urbana. Però tenim pocs aparcaments. Mireu de fer un seguiment del tema aquest.
Salut !!!

Anónimo dijo...

Nen, nen, jo si fos de tu, m'agafaria uns dies de vacances. Amb tot el que cau i que caurà ben aviat.
Et suggereixo un viatget a Paris, segur que allí no trobaràs a ningú dels teus amics de la UGT
Digue'm tiquismiquis

Anónimo dijo...

sou una colla de cabrons

espero que algun dia us fotin les osties que ens heu fotut avui a Barcelona

estalinistes de merda

Anónimo dijo...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.